Ile i jak Facebook zarobi na swojej kryptowalucie?

Głównym motywem powstania Libry jest dywersyfikacja źródeł przychodów facebooka, z których 98,5% pochodzi z reklam według raportów z 2018 roku. Oprócz dystrybucji tokenów inwestycyjnych Libra, Facebook otrzyma odsetki wygenerowane z rezerw (podobnie jak wszyscy posiadacze tokenów inwestycyjnych Libra), firma jasno określiła, w jaki sposób zamierza skorzystać na stworzeniu kryptowaluty. Szef Calibry, David Marcus, stwierdził niedawno: „ zyski z Libry oraz facebooka pochodzą z każdego kanału, który występuje w całej gammie rodzinnych aplikacji facebooka, zapewniając tym samym, że reklamy są bardziej efektywne, a reklamodawcy mają większą motywację do kupowania miejsca na platformach Facebooka”. Można lepiej ocenić przeniesienie Facebooka do przestrzeni finansów patrząc na tytana płatności cyfrowych, WeChat Tencenta.

Raport pekińskiej firmy consultingowo-doradczej, która specjalizuje się w badaniu runku płatności, niedawno wykazał, że WeChat i AliPay Antent Financial miały łączny udział w rynku wynoszący ponad 90% wszystkich płatności mobilnych w Chinach. Tencent (odpowiedzialny za prawie połowę tego) przekształcił WeChat z prostej aplikacji do przesyłania wiadomości w „megaaplikację” obejmującą wszystko, od płatności, gier, podatków itp. WeChat, wykorzystując liczą użytkowość aplikacji służącą do przesyłania wiadomości sprawił by użytkownicy mogli przeprowadzać bezproblemowe płatności z wykorzystaniem pozostałych platform.

Dzięki obecnemu zasięgowi Facebooka, który rośnie za pośrednictwem ich aplikacji, takich jak WhatsApp, Messenger i Instagram, są oni w stanie odtworzyć sukces WeChat na Zachodzie udostępniając możliwość zawierania transakcji Librą w handlu bezproblemowo dzięki integracji portfela Calibra. Niestety jest jeszcze za wcześnie, aby spróbować oszacować rozmiar możliwego sukcesu Facebooka z powodu braku informacji na temat opłat, monetyzacji danych itp. To niemalże, wydaje się być oczywiste, że FB ma w planach odtworzyć sukces WeChata, który zapoczątkował ten trend w Chinach.

Miesięczna liczba użytkowników facebooka w 2018 roku wyniosła blisko 2.3 mld osób. Wechat nie może pochwalić się tak zacnym wynikiem, jednakże jest on również imponujący. Blisko 1mld osób miesięcznie korzystało z Wechat w 2018 roku.

Zyski Facebooka wzrosną jeszcze bardziej?

Głównymi dochodami facebooka są reklamy. Ponad 90% zysków pochodzi z  reklam, a reszta to dochód z innych usług. Co ciekawe, przychody Tencenta w Chinach szacuje się na nie większe niż 25%. Skoro facebook zarabia głównie na reklamodawcach to niemalże oczywiste jest to, że Calibra, czyli aplikacja mająca na celu obsługę Libry może zawierać reklamy. Może okazać się, że z rozwiązań jakie daje nam Libra będą korzystać głównie osoby powiązane z finansami, zatem reklamodawców z branży finansowej orz fintech może napłynąć cała masa. Reklamy z branży pieniężnej nie należą do najtańszych, a skoro to główne źródło ich dochodu to aplikacja Calibra może okazać się idealnym miejscem dla reklamodawców.

Co ciekawe, facebook już nie raz blokował reklamy na facebooku związane z krytowalutami. I słusznie, gdyż nie były to reklamy promujące stricte kryptowaluty, tylko biznesy mające na celu wyzyskanie pieniędzy od inwestorów, głównie dotyczyło to masy projektów ICO. 2017 oraz 2018 rok były przełomowym czasem dla ICO, a więc wydaje się, że facebook mógł uratować niejednemu, niedoświadczonemu inwestorowi skórę. Oczywiście zdarzały się takie sytuacje, że osoby prowadzące realne i legalne biznesy związane z rynkiem krypto nie miały dostępu do reklamy. Ciekawe czy jednym z zamysłów tworzenia Calibry było stworzenie nowej przestrzeni reklamowej dla branży fintech, która wiadomo, rozwija się każdego dnia.

Facebook co roku ogłasza swoje wyniki i jak możemy się dowiedzieć z oficjalnych źródeł, w 2018 roku odnotował 55,8 mld USD przychodu, co w porównaniu z 2017 rokiem daje wzrost o 38%. W 2017 roku przychody FB wyniosły 40,65 mld USD co daje wzrost przychodów w porównaniu z wcześniejszym rokiem o 47%. Przyczyny spadku wzrostu przychodów z reklam nie można jasno określić, jednakże można wywnioskować, że nowa aplikacja Calibry może posłużyć Facebookowi jako „booster” do pozyskania reklamodawców z branży Fintech o ile takowa będzie miała miejsce do reklamy.

Jakie jest wasze zdanie? Czy Calibra i Libra pomoże facebookowi jeszcze bardziej podnieść swoje roczne dochody? Jeśli nie to chętnie przeczytamy dlaczego, jeśli tak to spróbujcie wyliczyć ile i podzielcie się tym w sekcji komentarzy poniżej.

CoinInsiderPL – Telegram

Właśnie wystartowaliśmy z nowym kanałem na telegramie na którym znajdziesz analizy kryptowalut, techniczne oraz fundamentalne, ważne zagraniczne newsy oraz wiele cennych wskazówek podpowiadających jak skutecznie czerpać korzyści z rynku crypto. Będą tam również udostępniane ciekawe raporty oraz narzędzia. Dużo dobrej wiedzy w jednym miejscu, zapraszamy do grupy i obserwowania nas na twitterze lub na facebooku.

To również może Cie zainteresować:

Nie przegap okazji!
Zapisz się na nasz Newsletter!

Otrzymuj najważniejsze raporty z rynku kryptowalut, najcenniejsze wskazówki oraz powiadomienia o nowościach.

Invalid email address
Pamiętaj, w każdej chwili możesz wypisać się z listy.

Zostaw komentarz

Miejsce na twoją reklame

Coininsider.pl © 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Informacje opublikowane na portalu kryptowalut coininsider.pl nie są rekomendacjami finansowymi oraz nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Opublikowane na łamach portalu informacje nie stanowią oferty. Coininsider.pl nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie decyzje, podjęte pod wpływem danych prezentowanych w Serwisie. Portal nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu ewentualnego wykorzystywania informacji na stronie.