Juventus przedstawia najbardziej bezcelowy przypadek użycia Blockchain na świecie. Powstaje JUV

Juventus oficjalnie stał się pierwszym klubem piłkarskim, który będzie wykorzystywał token kibica na blockchainie. Hmm…, w skrócie:

  • Firma Blockchain Socios nawiązała współpracę z klubem piłkarskim Juventus, aby uruchomić token $JUV.
  • Fani mogą kupić token i użyć go do głosowania, którą piosenkę zagra klub na stadionie Allianz.
  • Kolejny przykład projektu, który nie potrzebuje blockchaina ani tokenu…

Fani Juventusu mogą teraz głosować, która piosenka zostanie odtworzona na stadionie Allianz, gdy Ronaldo lub Dybala zdobędą punkty. Haczyk? Aby to zrobić, trzeba kupić tokeny $JUV za pośrednictwem platformy blockchain Socios.

Trochę to dziwne, skoro mogą zrobić zwykła ankietę na twitterze. Ale nie, na rynku krypto jest pieniądz i potencjał więc zarabiajmy też na tym…

Do tego nie jest potrzebny blockchain…

Socios, który zebrał 27 milionów dolarów od inwestorów, ma na celu dać fanom sportu więcej możliwości decydowania o klubach. Firma współpracuje z Juventusem, West Hamem i Athletico Madryt, aby dać fanom „prawo głosu” przy decyzjach klubu (jak dotąd tylko wybór piosenki).

Aby to zrobić, fani są zmuszeni kupić JUV „Token fanowski”. Token kosztuje 2 €, ale jak tylko go kupisz, twoje pieniądze zostaną wymienione na token Socios Chiliz (CHZ) – wysoce niestabilny i niepłynny token dostępny na Binance.

Cena Chiliz (CHZ) spadła o 60% po uruchomieniu handlu, następnie nieznacznie wzrosła.

Jest to absurdalnie skomplikowany i niepotrzebny sposób uczestniczenia dla fanów w ich ulubionych drużynach. Nie wspominając o tym, że wiąże się z poważnym niebezpieczeństwem finansowym, łącząc tokeny z lotnym aktywem.

To jak bańka krypto 2017, tylko od nowa

Tego typu projekty pojawiały się prawie codziennie w czasie bańki kryptowalutowej w 2017 roku. Projekty bez prawdziwej potrzeby, przekonywały naiwnych inwestorów detalicznych do inwestowania tylko dlatego, że mają wdrożoną technologię blockchain. Po wzroście wartości projektów ICO na 30 miliardów dolarów,  nadal wydaje się, że nie ma prawie nic co by mogło się ludziom faktycznie przydać.

Odtąd stało się jasne, że technologia blockchain ma niewiele zastosowań w świecie rzeczywistym poza transferem pieniędzy odpornych na cenzurę, tj. Bitcoin.

Jeśli Juventus i Socios naprawdę chcieliby poprawić zaangażowanie fanów, użyliby podstawowej aplikacji do ankiet. A gdyby chcieli dać fanom znaczące prawa głosu, mogliby otworzyć prawdziwe kanały inwestycyjne poprzez crowdfunding.

Zamiast tego, projekt Juventusu to niewiele więcej niż nagłówki pełne modnych haseł blockchain, stworzony w celu wzbogacenia podmiotów, które go uruchomiły.

A Ty co o tym sądzisz? Czy Blockchain bez zastosowania, ale w nagłówku przyczynia się do rozwoju rynku? Daj znać w komentarzu lub udostępnij by poznać opinię swoich znajomych.

Wybrane dla Ciebie:

Nie przegap okazji!
Zapisz się na nasz Newsletter!

Otrzymuj najważniejsze raporty z rynku kryptowalut, najcenniejsze wskazówki oraz powiadomienia o nowościach.

Invalid email address
Pamiętaj, w każdej chwili możesz wypisać się z listy.

Zostaw komentarz

Miejsce na twoją reklame

Coininsider.pl © 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Informacje opublikowane na portalu kryptowalut coininsider.pl nie są rekomendacjami finansowymi oraz nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Opublikowane na łamach portalu informacje nie stanowią oferty. Coininsider.pl nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie decyzje, podjęte pod wpływem danych prezentowanych w Serwisie. Portal nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu ewentualnego wykorzystywania informacji na stronie.